Serwis ogrodniczy
Standardowy koszt przeglądu uzależniony jest od typu urządzenia (szczegóły w cenniku usług) i dotyczy to sprzętu, który jest wolny od wad, a nasze działania ograniczają się do skontrolowania i regulacji urządzenia oraz przygotowania go do pracy. W przypadku wykrycia usterki lub wymiany któregokolwiek z podzespołów urządzenia, całkowity koszt przeglądu ulegnie zmianie. Natomiast koszt przeglądu urządzeń elektrycznych może być niższy niż sugerowany. Koszty przeglądu traktorków czy większych urządzeń spalinowych (np. świdrów glebowych lub przecinarek) ustalane są na miejscu w serwisie.
W przypadku pilarki spalinowej kontrolujemy stan techniczny silnika, sprawdzamy stan prowadnicy, stopień zużycia bębna sprzęgła i hamulca, stan świecy i systemu antywibracyjnego. Dodatkowo czyścimy filtr powietrza oraz kontrolujemy system smarowania łańcucha. Ostrzenie łańcucha jest dodatkowym kosztem dla klienta.
W przypadku kosiarki spalinowej - sprawdzamy stan linek i układu jezdnego, kontrolujemy zamocowanie noża i ostrzymy nóż. Prócz tego sprawdzamy stan filtra powietrza oraz filtra paliwa znajdującego się zwykle w zbiorniku paliwa, a także poziom i czystość oleju. Jeżeli olej wymaga wymiany to wymieniamy go na nowy - wówczas koszt oleju jest dodatkowym kosztem dla klienta.
Jeśli chodzi o kosy spalinowe, to przegląd ogranicza się do sprawdzenia stanu głowicy, przesmarowania wałka i przekładni napędowej odpowiednim smarem. Prócz tego kontrolujemy stan techniczny silnika, świecę, a także sprawdzamy filtry powietrza i paliwa w razie konieczności wymieniamy je.
Każde urządzenie traktujemy jednak indywidualnie, więc o ewentualnym koszcie klient dowiaduje się na miejscu podczas oddawania sprzętu do przeglądu. Jeśli sprawdzenie niektórych podzespołów wymaga większej ilości czasu lub przetestowania maszyny, to o ewentualnych kosztach informujemy klienta telefonicznie.
Czas naprawy uzależniony jest od wielu czynników, a ewentualne opóźnienia mogą być spowodowane niekoniecznie z winy serwisu, np. przez brak niezbędnych podzespołów w magazynie producenta danego sprzętu, a co za tym idzie opóźnienia w ich dostarczeniu do punktu serwisowego. Naprawy wykonujemy za kolejnością, według terminu przyjęcia sprzętu.
BS Serwis jest autoryzowanym serwisem gwarancyjnym tak uznanych firm, jak BRIGGS&STRATTON, STIGA, AL-KO, MTD, CASTELGARDEN, HORTMASZ. Dlatego też jeśli macie Państwo problem z nowo kupionym urządzeniem któregoś z wymienionych producentów lub zauważyliście jakiekolwiek niepokojące symptomy w trakcie pracy, to prosimy o kontakt z serwisem. Warto też zapoznać się z warunkami gwarancji zamieszczonymi w karcie gwarancyjnej, gdyż te ustalane są indywidualnie przez każdego z producentów.
Pierwszą i najważniejszą informacją jest to, że sprzęt, który nasz serwis ma dla Państwa naprawić z tytułu gwarancji musi być do nas doręczony osobiście, gdyż nie ma możliwości, by serwis odebrał sprzęt bezpośrednio od Państwa.
W przypadku kupna któregoś z urządzeń najważniejsze jest, by otrzymać od sprzedawcy dokument zakupu oraz podbitą i poprawnie wypełnioną kartę gwarancyjną, gdyż bez tychże dokumentów naprawa gwarancyjna nie będzie możliwa. Należy również pamiętać o tym, że sprzęt zakupiony na paragon (tzw. sprzedaż konsumencka) objęty jest 24-miesięczną gwarancją, natomiast urządzenia zakupione na fakturę (tzw. sprzedaż komercyjna) z reguły objęte są tylko 12-miesięczną gwarancją (w niektórych przypadkach może być to nawet krótszy okres).
Urządzenie dostarczone przez Klienta do serwisu z tytułu gwarancji musi być kompletne, w przypadku urządzeń spalinowych zatankowane. Jest to o tyle ważne, gdyż serwisant jest w stanie szybciej odnaleźć przyczynę usterki, gdy urządzenie jest w takim stanie, w jakim było w momencie powstania problemu. Wszelkie kartonowe pudełka czy opakowania zwykle nie są nam potrzebne, chyba że naprawa dotyczy sprzętu elektrycznego (w szczególności sprzęt firmy NAC) - wówczas pudełko przyda się, gdyż zazwyczaj takie urządzenia wysyłamy kurierem prosto do gwaranta.
W przeciągu 14 dni od dostarczenia kompletnego urządzenia wraz z dokumentami do serwisu informujemy klienta, czy naprawa zostanie wykonana z tytułu gwarancji, czy też usterka powstała w wyniku niewłaściwego użytkowania urządzenia bądź też zużycia się któregokolwiek z podzespołów (informacje na temat tego typu podzespołów można znaleźć w karcie gwarancyjnej dołączonej do urządzenia). Należy jednak pamiętać o tym, że sama naprawa i oddanie sprawnego urządzenia w ręce klienta może potrwać dłużej, gdyż jest to uzależnione od terminu, w którym serwis otrzyma niezbędne do naprawy części. Czasem się bowiem może zdarzyć, że gwarant czeka na nową partię któregoś z podzespołów, który jest akurat niezbędny do wykonania naprawy gwarancyjnej, przez co jej wykonanie może się odciągnąć w czasie o kilka dni.
Naprawiony sprzęt odbierany jest przez Klienta osobiście, a serwis jest zobowiązany do naniesienia odpowiedniej adnotacji w karcie gwarancyjnej, zawierającej datę zgłoszenia urządzenia do naprawy z tytułu gwarancji, datę oddania sprawnego urządzenia klientowi oraz informację na temat wymienionych bądź naprawionych podzespołach (ew. numer zgłoszenia reklamacyjnego).